torsdag den 13. oktober 2011

1,2,3 NU!



Okay okay okay... Nu er det efterhånden lidt for længe siden, at jeg har opdateret bloggen, så nu må jeg lige tage mig sammen! Men der er sket meget siden sidst, så hold fast :) 


Jeg vil gerne undskylde på forhånd, for dette kommer til at blive et meget forvirrende indlæg. Jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvilke dage jeg gjorde hvad for to uger siden, men ja jeg vil prøve... 
(det er jo nok også derfor, at jeg bør skrive her noget oftere - ups)


Okay jeg er startet i skole og jeg synes egentlig det går helt fint. Jeg skulle lige i gang, men nu går det fint. Det er ikke overdrevet svært, men jeg synes, at det passer helt fint. Dem i min klasse er rigtig søde og det samme er min lærer - så det er virkelig skønt! Vi har klasseundervisning, hvor vi enten har samtaler eller grammatik i vores bog, som vi har fået til vores niveau. Derudover har vi lektier for, vi læser lige nu også "Twilight" og har afleveringer for, til stort set hver fredag, så skolearbejde hele tiden, men det tilpas - så det er okay. 


Okay. Jeg husker ikke helt, hvad jeg lavede i ugens løb for to uger siden.. jeg var i hvert fald ude at spise med søde Anna fra Danmark i Tarrytown (byen hvor skolen ligger), dette var virkelig hyggeligt! Om fredagen d. 30 var jeg til Black Eyed Peas koncert i central Park. Eller vi hørte dem bare i parken, da vi ikke havde nogle billetter, men rigtig hyggeligt alligevel. Om lørdagen var jeg i et outlet i New Jersey sammen med nogle søde spanske piger og en dreng fra min klasse. Det var rigtig hyggeligt, billigt og vi fik shoppet løs! Om søndagen var jeg i China town og Little Italy med søde Andrea fra Norge og dejlige Anna. Det var virkelig sjovt at se det hele, og vi købte 8 stk. sushi for 3$!! Så vildt. Dette nød vi i en sports park imens vi snakkede og så børn og unge spille diverse sportsgrene. 


I sidste uge var jeg ude at shoppe flere gange i shopping centre, da vejret var meget dårligt. Ellers hyggede jeg mig bare meget af tiden her på campuset og nød alle de søde mennesker. Jeg vaskede og tøj for første gang, hvilket var en meget mærkelig oplevelse for mig, da der ikke er nogen steder til at hænge ens tøj op, så den eneste mulighed du har er, at tørretumble alt dit tøj - meget mærkeligt - men det gik fint. Okay jeg kan ærligtalt ikke huske, hvad vi ellers lavede - ups igen!


Om fredagen (nu er vi ved d. 7. oktober) hyggede vi på skolen til room party og jeg så gyser med en af mine venner og kom først i seng kl 5:30, så jeg sov længe om lørdagen. Efter brunch om lørdag tog jeg igen til Manhattan for at nyde det ufattelig gode vejr. Jeg var afsted med to spanske piger; Grace og Sandra og en pige fra Venezuela; Michelle. Vi tog på 5th avenue og shoppede (surprise!) 
Vi tog senere til Times square og nød travlheden. Vi spiste på "Fridays" og tog derefter tilbage. 


Om søndagen skulle jeg rigtig have været til gospel og i central park og nyde det fantastiske vejr, men dumme, dumme Natasja sov selvfølgelig over sig. Så jeg slappede bare af herhjemme og Skypede, samt nød at være lidt alene (det er jo sjældent, at man har muligheden for det).


Okay, så er vi nu nået til denne uge..
Mandag tog jeg med Andrea og Anna til Manhattan efter skolen, da vi skulle til Columbus day. Der var en stor parade i denne anledning, men vi nåede det desværre kun til slutning. Men så var vi derinde og der er jo altid noget at lave, når man er på Manhattan! Vejret var igen virkelig lækkert, så vi vadede bare rundt på 5th Avenue. Vi var St. Patrick's Cathedral, hvilket er en virkelig, virkelig flot og stor kirke. Derefter var vi i Trump tower, hvor der på fjerre etage er en hemmelig lille have ude på terrassen - virkelig fint og med en fin udsigt. Herefter tog vi til den store Apple butik, hvor der var virkelig mange blomster, æbler og post-it til ære for Steve Jobs. Vi gik så hen til Columbus circle, som er et virkelig hyggeligt og fint sted i nærheden af Central park. Vi købte lækkert mad i "Whole food" og nød det i Central park og følte os som lokale. 


I går var der EF idol på skolen, hvor alle på skolen kan optræde med lige, hvad de har lyst til og så får de derefter point efter deres præsentation. Der var virkelig nogen, som var fantastisk gode, men hold da op, hvor var der også bare nogen, som gjorde sig selv fuldstændig til grin, men det var virkelig sjovt at se og de fleste tog det bare med et smil. 


I dag tog vi (Anna, Andrea, Grace og Mariana fra Mexico) til downtown til en fantastisk lomography butik, hvor de har virkelig mange old school kameraer, altså kamera med film. Vi var til et gratis intro kursus i lomography, hvor en som arbejder i butikken fortalte os, om alle de seje kameraer. Vi nåede dog ikke i denne om gang, at prøve nogle af dem, men mig og pigerne har talt om, at tage derind igen på lørdag, hvor vi så alle sammen vil låne forskellige kameraer - det er nemlig gratis(!). Så vil i nyde NYC og tage en masse skønne billeder og finde ud af, hvilket vi kunne tænke os (dem alle!) Dette vil I helt sikkert høre meget mere om! Anna var så sød i dag og var helt oppe og køre over, at vi skulle ind i butikken og da jeg kom ud af den, forstod jeg virkelig, hvorfor hun havde været sådan - det her så spændende og interessant. I vil helt sikkert høre mere om dette senere og se billeder!


Planen i denne weekend var egentlig, at vi var 10 stykker, som skulle til Washington, men da hotellet var fyldt, bliver det ikke i denne weekend - måske den næste. 
Men vi har lavet nye spændende planer for denne weekend, men det må i høre om senere, for nu vil jeg smutte i seng. (Godmorgen DK)


Big love og et ønske om, at I alle har det godt!  
- Billederne til indlægget kommer i morgen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar