fredag den 23. september 2011

Nu i New York









Billeder af mit værelse. Mit skrivebord på billede 1,2,3, min seng på billede 4, mit skab på billede 5, vasken på billede 6, vores alle sammen skabe og skuffer på billede 7 og til sidst et billede af mine værelseskammeraters senge og deres skriveborde. 

Så nu er jeg endelig ankommet til New York! Det var nogle hårde flyveture, hvor den første fra København til London klart var den værste. Derefter nåede jeg knap mit videre flyv til New York. Jeg skyndte mig så meget, at da jeg kom ind i flyvet, var jeg så forpustet og havde tilstrækkeligt med sved på panden til, at dem der sad ved siden af mig nervøst spurgte: "Are you okay?" 


Da jeg ankom til J.F.K lufthavn var jeg meget nervøs for paskontrollen (jeg har jo hørt så meget om, hvor strenge de er og andre skrækhistorier) Men det hele gik heldigvis over alt forventning! Manden som skulle se mine papirer igennem, så hvad jeg havde betalt for opholdet og sagde "oh, that much! I can learn you english for free" og grinede. Da jeg efterfølgende sagde, at jeg ikke havde familie eller venner i USA, så sagde han, at det havde jeg nu, og hentydede til sig selv. 


Da jeg kom ud af lufthavnen skulle EF (min skole) komme og hente mig, men der var ingen... og der gik en time og de numre jeg havde fået virkede ikke. Så mødte jeg heldigvis en anden, som også ventede på at blive samlet op af EF. Så jeg fik ringet til EF og efter et par opkald mere og endnu en time blev vi endelig hentet. 
Så vi regner stærkt med at få de penge retur!


Jeg kørte herefter en times tid sammen med en fransk fyr og en spansk pige, som begge også skal have det samme program som mig. På et tidspunkt kørte vi over en bro, hvor vi så pludselig opdagede Empire State Building! Her havde vi udsigt over store dele af Manhattan og på dette tidspunkt fik jeg et lille sug i maven! 


Vi ankom så til skolen, som ligger i en sød lille by, som hedder Tarrytown, fik udleveret min nøgle til værelset og tog alle mine ting med op til værelset, som ligger på 2. etage. Da jeg kom ind af døren, blev jeg mødt af en meget glad japansk pige, som er min nye værelseskammerat. Jeg var på dette tidspunkt så træt, at vi blot efter en smule snak besluttede os for at gå i seng. Sent på aftenen ankom min sidste værelseskammerat. 


Okay, lige lidt hurtig info omkring mine værelseskammerater. Den ene hedder Aja. Hun er 22 år og kommer fra Japan. Den anden hedder Gabriela, men bliver bare kaldt Gabi. Hun er 18 år og kommer fra Venezuela. De virker begge to som nogle søde piger. 


I dag skulle vi efter morgenmad til informationsmøde, hvor vi efterfølgende skulle have taget billeder til vores EF ID kort. Samtidig kunne vi også melde os til en "Welcome to New York" tur, hvor man vil se noget af Manhattan by night, dvs. det er i aften. Dette meldte jeg mig til, sammen med en tur i morgen, hvor vi skal se The Statue of Liberty. Det glæder jeg mig alt sammen meget til! Både til at se mere af New York, men også til at møde nye mennesker her.


Herefter var jeg til en lille sprogtest for at vurdere mit niveau og på den måde placere mig i den rette klasse. Dette gøres også ud fra en 45 min. skriftligtest, som jeg lavede tilbage i Danmark. Jeg får min klasse og mit skema søndag aften og så starter undervisningen på mandag.


Lige nu er jeg lige blevet færdig med at pakke ud. Aja sover og Gabi sidder også med sin computer. Vi er alle sammen ret trætte. Senere skal vi til noget sammentømring og så skal jeg som sagt på tur i aften. 


Jeg håber, at I alle sammen har det godt derhjemme? Fortæl fortæl! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar